Summa sidvisningar

lördag 4 februari 2012

-"Vinterlandskap"

Åkte upp till sommarstugan idag, för att skotta lite snö. Ja, "sommarstugan", man säger ju så, fast det fortfarande höll på med den där "snökanonen". Trotsade min förkylning och for upp. Först besökte vi Gesällbageriet i Figeholm, för att dör köpa bröd och lite fikabröd till kaffet senare på dagen. Dom har så gott bröd däruppe, rekommenderas varmt. Helst köper jag "Figeholmslimpan", den tycker jag smakar allra bäst.

När vi kom dit var det bara och dra igång snöslungan och köra igång. Svettigt och jobbigt blev det. Efter det var det dags för goda kanelbullar och kaffe. Skulle smaka det.

Det var ett mycket konstigt väderfenomen idag. Plötsligt var det kraftigt snöfall, och plötsligt slog det om till klarblå himmel med sol, för att lite senare dra in ett snöoväder igen. Det är det här dom kanske kallar "snökanon" då ? !
Men jag gillar det här med konstaster, spännande. Och på nåt sätt har jag saknat lite snö denna vinter. Trots allt är det vackert med ett fint "vinterlandskap" ................................




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar