Summa sidvisningar

måndag 13 februari 2012

-"Äntligen"

Äntligen, säger bara det, äntligen börjar min jävla förkylning ge med sig . Har varit konstant kraftigt förkyld nu över två veckor. Det var mycket länge sedan jag var så här kraftigt förkyld, och så länge med. det vill liksom aldrig gr med sig. Förra veckan var jag i stort hemma hela tiden och mest nedbäddad och försökte kurera mig med allt som bara finns att trycka i sig för att bli frisk. Men det känns som inget hjälper ibland.
Det var först idag som jag verkligen begav mig ut. Kan inte sitta inne längre, jag har ju ingen feber, mest snor som okuperar min hjärna och som aldrig vill komma ut känns det som.

Åkte upp till sommarstugan. Kanonväder på förmiddagen . Solen sken , vindstilla. Helt underbart. Tog med mig min renfäll och satte mig i solen ett tag. Nu känns det verkligen att den värmer. Satt där och fotade lite fåglar samtidigt som jag njöt att få sitta ute i naturen, "äntligen"...............................

En ny art lyckades jag locka till fågelbordet idag. Fick ett tips om att lägga ut lite äpplen, så kommer den ......... nämligen...... Bombycilla garrulus.
Eller som vi kallar den , "sidensvans". En mycket grann fågel.

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar