Summa sidvisningar

fredag 3 februari 2012

-"Snökanon och Förkyld"

Nu drog "snökanonen" igång igår. Både min näsa och ute var det full aktivitet. Jag har dragit på mig en förkylning nu. Den smög på lite fint i tisdags och fortsätter irretera mig. Hade gärna varit frisk nu och gått ut och upplevt den här "snökanonen". Igår kom det , hallå, 10-15 cm snö. Och då blir det plötsligt kaos här nere i söder. Norrlänningarna dom bara skrattar åt oss, 10-15 cm, det är väl ingenting. Det är ju fullt normalt vid snöfall. Nähä, nu ska det skrivas stora löpsedlar, klass-2 varning osv......  Så var det aldrig förr. Det var ingen som varnade om det kom ett par snöflingor. Nu späds det ju visserligen på lite idag, men hallå, remember -86, säger jag bara. DÅ var det "snökanon"  !!! Då stod det mästa stilla och det var betydligt mer snö än 10-15 cm som föll. Ja, vad saäger man. Det är massmedia som håsar upp det hela.

Om jag bara kunde bli frisk och gå ut och ta med mig kameran och fota denna "snökanon".  Jag har nu fått hålla mig inne några dagar och beskåda detta från mitt köksfönster tillsammans med min vän "Nezeril" . Men nu hade jag lite tid och utforska alla mina nya "fotoappar" som jag hade laddat ner till min Iphone. Satt och "lekte" lite med telefonen här nu i några dagar. Finna mycket skoj angående fotoredigering i dom apparna. Resultatet visas nedan:  alla bilder är tagna med min iphone, så bildkvaliten kan variera.

Skulle egentligen varit och kollat och fotat bandy idag uppe i Figeholm. Det var 5:e klassarna  i stan som skulle spela final idag. Kristineberg 5 A mot Misterhultsskolan. Men min förkylning satte stopp för det. Men jag undrar om det blev nån match idag i detta väder, ser dom bolen..............................




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar