Summa sidvisningar

lördag 17 november 2012

-"Torskryggfile"

Igår tillagade jag torskryggfile. Var i Kalmar på City Gross och fick tag i fin file med skinn på, precis som det ska vara. Köpte även ett par ostron, som jag gillar. Så nu var fredagsmiddagen räddad. nu var det bara och åka hem och tillaga den också. Inget recept, utan jag tillagade på mitt sätt, lite improvisation det tycker jag är kul. Till fisken tänkte jag ha mandelpotatiskompott, rödbetor, kanrareller, bacon, smörslungade grönsaker och kapris. En liten grön såscreame tillverkade på experiment bestående av avacado, ruccola, olja, grädde, kapris, vitt vin, citron och sockerärtor, vilken fick mixas och kokas ihop sen.

Till förrätt avsmakade jag ett par goda ostron med en porter till. Jag gillar dom naturella, men hade även gjort en rödvinsvinägerregrätt.

Som fördrink provade jag för första gången en äkta Daiquiri. Ja, ni vet väl vems den favoritdrinken var va ?
Jo, det var Ernest Hemingways favoritdrink.
Den består av ljus rom, limeljus, sockerlag, vilket skakas med mycket is i en shaker och serveras i ett fint cocktailglas med en klyfta lime. Prova den , mycket god. !!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar